Tuesday 7 February 2012

belajar untuk tidak berharap

Kawan Boleh Jadi Kekasih , Kekasih Boleh Jadi Kawan , Tapi Bila dah PUTUS Belum Tentu Dapat Berkawan Macam Dulu .. kan ??

ya , betul tu . memang susah .. tapi kenapa ??

sebab perasan sayang tu bukan lah perasaan sayang sebagai kawan lagi , tapi sebagai seorang kekasih . even dah putus ! benci macam mana pun kat orang tu , tetap ade jugak perasan sayang untuk kekasih tu . walaupun sedikit ! dan bila dah jadi kawan balik pun macam tu jugak .. kawan kawan biasa je . tak boleh se"kamcing" dulu .. kan , kan ..

macam tu jugak la aku dengan b .. lepas relationship kiteorang its over , memang kekok sangat nak bersembang . even dalam hati aku cakap " oke ika , ko kena buat "selamba" je .. buat die macam kawan ko dulu , bahan membahan , gelak sakan sama sama and so on la .. alaa , buat macam tak ada apa apa yang berlaku .. " tapi serius ! hanya 40% je menjadi . yang selebihnye memang K.O .

i try harder untuk jadi kan hubungan kawan kiteorang nie macam dulu . sebab aku sayangkan persahabatan kiteorang . kalau boleh tak nak bermusuh , tak nak berpisah disebabkan CINTA .. eh , cinta kah ?? haha .. something like that laa .. tapiii .. agak lambat la proses tu .. dah setahun lebih bende tu jadi baru lah boleh ..

tapi dalam setahun tu , hati aku still feel something . still ade perasaan jeles bila die beramah mesra dengan perempuan perempuan lain , expecially ex ex die .. serius jeles ! haha .. still rasa sedih bila die tak meseg aku . dalam hati aku selalu je tanye " kenapa die tak meseg aku ? alaa ,, bukan harap meseg macam dulu dulu .. yang jiwang jiwang tu . tapi meseg la tanye kabar ke , ape ke .. " tapi semua tu hanya lah harapan .. but bukan la die tak meseg langsung , ade jee .. tapi still tak dapat puaskan hati aku nie haa .. gediks sangat seh ! hahaha .. disebabkan die tak meseg aku , aku la yang memulakan dulu .. tak selalu , tapi agak banyak kali laaa ..

lama lama aku rase macam aku lak yang terhegeh hegeh kat die .. entah die suke ke tak aku meseg die .. kot kot tak suke ! haa ,, hambek ko ika , buat malu jee .. hahaha . disebabkan otak aku dah berfikiran macam tu , so aku ambil langkah untuk delete dan tak menghafal no die .. baru la aku tak akan contact die .. senang cite ! haha .. biase la tangan aku nie , pantang nampak no die mesti nak meseg la , nak kol laa .. bile dah buang baru lah tangan aku nie duduk diam . hahaha .. tapi bila die dengan tiba tiba meseg aku , aku akan save balik no tu .. pastu dalam beberapa bulan die tak meseg aku , aku delete balik . tu lah habit aku ! memang tak ada keje ! hahaha

sampai lah suatu hari .. bulan lepas . tiba tiba aku terima satu panggilan yang tidak dikenali no nya .. dengan pantas nya aku tekan butang answer lalu bertanya .. " sape nie ?? " dan die pun memberitahu siapa gerangannya .. ( eh , asal skema sangat nie ?? err ) lepas die cakap je tu die , aku terdiam ! alamaakkkk ,, kantoi sudaaaa .. mesti la die tahu aku tak save no die .. hahaha .. naseb laa .. ape mau buat .. kehkeh .. sembang punye sembang , pas tu die letak .. then die bagi maseg .. " berlagak ye sekarang ,, siap tak kenal lagi .. aduiii !! " oke , aku terkena di situ * tepuk dahi * hahaha ..

after incident tu , kiteorang selalu la meseg .. eh , tapi tak la selalu sangat .. ha , ya betul . tak selalu , jarang jarang ! haha .. kali nie aku rasa perubahan kat aku .. aku dah tak kesah kalau dia tak meseg aku .. means tak ade la nak harap die meseg aku tiap hari .. bagi aku sebulan sekali tu pun dah memadai .. and aku pun tak buang dah no die .. takot kantoi lagi .. hahaha ..

dari sini aku perasan mungkin aku dah dapat terima die betul betul sebagai kawan macam dulu dulu .. dan aku belajar untuk tak berharap . sebab berharap tu sangat menyeksakan .. so ,, wat bodo jeee .. wakaka
('',)v peace woooo .. 

~ sekadar gambar hiasan ~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...