Wednesday, 9 November 2011

penyakit rumah !

hidung .. hidung ..
kenapa la dengan kau ni hidung ?
 kenapa asyik nak ceceme (selesema)  je ?
 kenapa asyik nak bersin je ?
 penat aku taw .. huhu .

Aaaiiisshhh ..
 bila la sakit ceceme aku nie nak sembuh betul-betul .. 
dah bertahun-tahun aku tanggung sakit nie ..
 tapi aku taw aku ceceme ni disebabkan aku ade resdung . 
tapi masalahnya kenape bile aku  balik atau ade kat rumah nie je aku ceceme bagai nak mati ..
 bersin bepuluh-puluh kali , tu tak campur dengan tisu yang aku gune , bekotak-kotak kowt ..
 penat wooo ..

adakah kat rumah nie ade banyak habuk ?
 yee , mungkin jugak .. tapi kan .. 
bila aku dah sapu segala bagai punya habuk tu pun aku tetap ceceme ..
 tetap nak bersin sampai menonggeng-nonggeng .. 
kalau aku duduk kat tempat lain oke lak .. 
macam kalau aku kat U , oke je ..
 jarang kena ceceme teruk macam nie .. 
sama la macam kat teknik dulu ..
 oke je bila kat sana , tapi kalau balik je rumah time takwim ..
 ha , hamek kauu !
 sengau je bunyi bila balik teknik balik .. 
hahaha ..

hidung .. hidung ..
selesema .. selesema ..
cepat la sembuh ..
nanti aku belanja makan piza hut , nak ? tak pun secret resepi ke .. nak tak?
haa , tapi kene la sembuh dulu ... jangan ceceme ag ek ..
taw .. taw .. ??

disebabkan sakit yang sadis dan ngeri nie jadi kat rumah ,
aku nak panggil kau nie ...
jap , jap .. lap hingus jap .. sobbb .. sobb ..
oke dah .. sambung balik .
 nak panggil ...
kau nie PENYAKIT RUMAH !!
haiiiyoooo .. *tepuk dahi*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...