Sunday 6 November 2011

teruja + kelakar

hahahaha .. aku nak gelak puas-puas dulu .. hahhahaha . oke , fullstop . dah puas gelak ! .. hehe . nak tahu kenapa aku gelak sakan ni ?? jap-jap .. aku nak cerita dulu satu benda nie ..

masa aku kerja dekat bazar ramadhan bulan 8 hari tu, ada la sorang kakak nie . besar-besar sikit badan dia . akak ni datang gerai aku , tapi aku tak sure yang dia beli ke tak makanan kat kedai aku . tapi yang pasti akak ni ada senyum kat aku . beriya-iya jugak la dia senyum .. tapi aku tak balas pun senyuman dia tu .. aku buat bodoh je .. haha . kenapa aku tak senyum ? adakah aku sombong ? oohh , tidak .. aku tak senyum balik kat akak tu sebab aku fikir dia tengah bergurau senda dengan mak dia sambil-sambil dia tenguk-tenguk lauk-pauk tu . kot la die nampak ikan 2 macam arnab ke .. hah , arnab ? nonsense ! haha . tapi dalam pada tu pun aku ade gak terasa yang aku macam kenal akak nie , macam penah ku lihat , tapi dimana ya ? gurlpp , sekali aku terfikir .. kak Te'a ... adakah akak ini kak Te'a ? owhoo .. mungkin bukan kot .. so , buat tak tahu jela kan .. huhu

setelah beberapa bulan kemudian , acehh .. asal skema sangat ayat aku nie ? senang cerita la , petang tadi aku buka fb , aku tengok ade ada akak senior aku masa aku study kat teknik dulu add aku . nama die fb dia Nur Fatihah Abd Aziz .. disebabkan dia senior aku , aku approve jela .. lepas tu , baru kejap tadi akak tu tego aku kat chat box .. macam ni ayat dia ..

" ieka ,, akak nak tanya ni , time bulan puasa ada niaga dekat bazar ramadhan sungkai ye ?
akak ada senyum dekat ko , tapi ko buat bodoh je ..
takut akak salah orang ,, hehehe ".

aku baca je text tu , terus aku gelak .. terbayang balik saat-saat kak Te'a senyum kat aku .. hahaha . betul la tekaan aku wehhh .. gile lah .. tak sangka kak Te'a ingat kat aku lagi .. tapi aku agak pelik sikit la . sebab aku bukan rapat pun dengan kak Te'a ni . kenal gitu-gitu je . sebabnya bagi aku kak Te'a ni agak "kerek" la .. mulut dia riuh , tapi kadang-kadang "leser" jugak mulut dia tu . mungkin sebab aku junior kot , tu yang rasa macam tu .. kan-kan ? haha .. aku rasa bertambah pelik sebab kak Te'a tegur aku macam dulu main guli sama-sama .. macam dah kamcing sangat .. hahaha . kelakar pulak aku rase ..

tapi tak kesah la .. kira oke la tu kan .. dia nak gak senyum kat aku yang dulu penah jadi junior die . tak sombong .. oke la tu kan .. cayalah kak Te'a !! bagus-bagus .. tanamkan nilai-nilai murni anda tu sampai bila-bila .. kehkeh .


yang tak pakai tudung ni la kak Te'a
*sory kak , tercilok gambar akak * =P






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...